Primary Advertiser

מנועים שקטים: מה הופך מנוע אטמוספירי לכל כך מהנה?

בשיתוף HONDA

2.9.2020 / 9:00

המנועים האטמוספריים ביצעו קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות וכיום, לא רק שיש להם סגולות שאפשר למצוא במנועי טורבו, אלא שהם ממשיכים לספק חוויית נהיגה ספורטיבית ומהנה לכל נוסעי הרכב

פעם, לכל הרכבים היו מנועים אטמוספריים. הם היו פשוטים והכי חשוב, יעילים. בלי תוספות. בשנים האחרונות, המגמה בעולם הרכב השתנתה משמעותית וכיום ניתן למצוא יותר ויותר מנועים קטנים עם מגדש טורבו קטן. הם בעלי הספק די דומה ואולי אף גבוה יותר, מתוך שאיפה לצמצום תצרוכת הדלק וזיהום האוויר. אבל למנועים האטמוספריים יש את המעלות משלהם, והם חשובות ומהנות מאוד בזמן הנסיעה.

ראשית, ההצטרפות של מנועי הטורבו הקטנים למשחק עשתה טובה גם למנועים האטמוספריים, שזכו לשיפורים ושדרוגים משמעותיים מתוך הרצון להמשיך ולשמור על הגחלת שלהם. המנועים האטמוספריים של היום מציעים לנו זמינות כוח, תצרוכת דלק ורמת זיהום אוויר הרבה יותר טובות משהיו בעבר וכאלה שלא נופלות מהמנועים בעלי המגדש. לדוגמה, המנוע של ההונדה HRV, 1.6 ליטר, מציע הספק של 130 סוסים וכמעט 16 קג"מ של מומנט. הן מבחינת הדלק והן מבחינת זיהום האוויר, ה-HRV עומד בסטנדרטים הנדרשים ואף יותר מכך - על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק הבינעירונית שלו היא יותר מ-20 ק"מ לכל ליטר של בנזין.

הונדה HR-V מנוע. יח"צ,
ה-HR-V נהנה ממנוע אטמוספירי/יח"צ

את היתרון הגדול שהיה למנועי הטורבו הקטנים, זמינות כוח טובה בסל"ד נמוך, פתרו במנועים האטמוספריים בעזרת תוכנות ניהול מנוע חדשות ושימוש בגירים רציפים או מרובי הילוכים. כאן בעצם גם מגיע החלק המעניין ביותר: בעזרת התכנון החדש והשימוש בגירים מתקדמים, קשת היעילות של המנועים האטמוספריים הורחבה מאוד. אם עד עכשיו המנועים האטמוספריים היו יעילים בסל"ד גבוה (מה שנקרא "טורים גבוהים"), שזה גם המקום בו מנועי הטורבו איבדו את האוויר והיכולות שלהם, כיום המנועים הללו יעילים בכל תחום הסל"ד, טורים נמוכים וגבוהים. כך, הם נותנים מענה רחב יותר לצרכי הנהגים, מבלי לפגוע בצריכת הדלק או רמת הזיהום.

ולמה כל זה חשוב לנו? בגלל אלמנט הכיף שיש בנסיעה במכונית עם מנוע אטמוספירי. המנועים האלה, מהדור הנוכחי, פשוט מהנים לנהיגה ומייצרים לנו חוויית נסיעה חלקה ונעימה. הם מגיבים מצוין בתחילת הנסיעה, קל לצאת איתם לעקיפה או להאיץ בעלייה, הם שומרים על ה"אוויר" שלהם גם כשמתקרבים לקו האדום והם מייצרים הרבה יותר ריגוש בנסיעה, בזכות סאונד נעים ותחושת כוח חלקה יותר ממנועי טורבו. זה לא כוח מתפרץ, שבועט בנוסעים, אלא כוח רציף ואחיד. תוסיפו לכך פקדי הילוכים מאחורי ההגה, כמו שיש בהונדה HRV, ותקבלו תחושת נהיגה ספורטיבית ומענגת.

המנועים האטמוספריים עשו קפיצת דרך גדולה מאוד בשנים האחרונות וזה מורגש בכל תחום. הם מציעים נסיעה איכותית ובריאה, לכם ולסביבה ומספקים כוח שזמין כבר מתחילת הנסיעה, בזכות תכנון מתקדם ושילוב עם גירים רציפים או מרובי הילוכים. מעל הכל, המנועים האטמוספריים יתנו לכם את החוויה שבנהיגה.

בשיתוף HONDA
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully