Primary Advertiser

למה כל כך חשוב לקנות רכב עם מערכות בטיחות מתקדמות

בשיתוף HONDA

8.10.2020 / 9:00

כולנו רוצים שכל נסיעה תהיה בטוחה ונעימה, ושנוכל לשמור על המשפחה כמיטב יכולתנו. מערכות הבטיחות המתקדמות, כמו אלה שקיימות בהונדה HR-V מסייעות לנו להגיע ליעד ללא תקלות. הנה כמה מתוכן והסבר על הנחיצות שלהן

אם תשאלו כל אדם בעולם מה הכי חשוב לו, כמעט כולם יענו מיד - המשפחה.

זה הדבר היקר לנו ביותר וכולנו נעשה הכל עבורה וכמובן, נשמור עליה מכל משמר. לכן, כאשר אנחנו באים לקנות רכב משפחתי חדש, כל כך חשוב שנשים לב שהוא עונה על הצורך הזה ונותן לנו את פתרונות הבטיחות הטובים ביותר. אז כאשר אתם מחליטים לקנות רכב, ודאו קודם כל שהוא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות.

אבל רגע, מה זה בכלל אומר "רכב בטוח"? איך נוכל לדעת מתי הרכב שלנו בטוח ומתי הוא לא. בדיוק בשביל זה אנחנו מגישים לכם במסגרת המדריך לבחירת הרכב הנכון ביותר עבור המשפחה את הכתבה הזו.

ניתן למצוא כיום בשוק הרכבים הרבה מאוד מערכות בטיחות מתקדמות שונות וכאן נציג כמה מהן ונבין את החשיבות שלהן. רגע לפני שנצלול פנימה, בואו נבין במה מדובר: מערכות בטיחות מתקדמות הינן מערכות בטיחות אקטיביות, המסייעות לנו בנהיגה ומטרתן לעזור לנו למנוע את התאונה. ברכב מותקנות גם מערכות בטיחות פאסיביות, שתפקידן להגן עלינו במקרה של תאונה (חגורות בטיחות וכריות אוויר למשל) וכמובן, חשוב להדגיש - כל מערכות הבטיחות למיניהן הן רק סיוע לזוג העיניים שלנו, שמוביל אותנו ואת המשפחה על הכביש.

הונדה HR-V פנים הרכב. יח"צ,
מערכות בטיחות מסייעות לנהג לשמור על בטיחות הנוסעים/יח"צ

אילו מערכות בטיחות אקטיביות קיימות?

מערכות בטיחות אקטיביות עוזרות לנו להגיע ליעד בשלום. לדוגמה, מערכת אזהרה על סטייה מהנתיב - LANE DEPARTURE WARNING. על שמשת הרכב מותקנת מצלמה, המזהה את סימוני הנתיב שלפנינו. בכל פעם שאנו חוצים את הפסים ולא הפעלנו איתות, המערכת תצפצף ותעיר את תשומת ליבנו לסטייה. כן, הצפצוף הזה שלפעמים אנחנו ממש רוצים לבטל, אבל חשוב מאוד שלא נעשה זאת, כי אף פעם אין לדעת מתי תגיע אותה שנייה של חוסר ערנות, שעלולה להסתיים בהתנגשות או ירידה לא מתוכננת לשוליים.

המערכת הבאה היא אזהרה על התנגשות מלפנים - FORWARD COLLISION WARNING. גם כאן מדובר במצלמה, אשר נמצאת על שמשת הרכב. ישנן גם מערכות שמשתמשות ברדאר או שילוב של רדאר ומצלמה. המערכת מזהה אובייקטים הנמצאים על נתיב הנסיעה של הרכב. אם יש אובייקט שיחס המהירות שלו שונה מהותית משלנו, מה שאומר שיש סיכוי גבוה לתאונה, המערכת תתריע לנהג על ידי צפצוף. זאת מערכת מהותית, בעיקר במקרים בהם אנחנו מסונוורים בגלל אורות של רכבים אחרים או מהשמש. באותו רגע, המערכת היא העיניים שלנו.

מערכת בלימה אוטונומית עירונית - CITY-BRAKE ACTIVE SYSTEM. גם כאן המצלמה היא זאת שעוזרת לנו. המטרה של המערכת היא לבלום את הרכב כאשר יש סכנה אמיתית להתנגשות עם אובייקטים בנתיב, כולל הולכי רגל, בתנועה עירונית בלבד.

ניטור לחץ אוויר בצמיגים - DEFLATION WARNING SYSTEM. עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה בדקתם לחץ אוויר בצמיגים? רובנו שוכחים את עיגולי הגומי השחורים, שהם הם הקשר היחיד שלנו עם הכביש ולכן חשוב מאוד שתהיה לנו ברכב מערכת שתעזור לנו לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים. כי כשהלחץ נמוך מדי, יכולת הבלימה וההיגוי נפגעות, צריכת הדלק עולה והחיים של הצמיגים מתקצרים משמעותית.

בטיחות המשפחה היא כנראה הדבר החשוב ביותר עבורנו והיא נכונה בכל רגע בחיים, כולל כאשר כולנו יושבים יחד ברכב. לכן חשוב שנבחר רכב שיש לו מערכות בטיחות מתקדמות, כמו גם ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק, האירופאי והאמריקאי. דוגמה לרכב מומלץ למשפחה, כזה שיש לו מערכות בטיחות מתקדמות וגם ציון של 5 כוכבים, הוא ההונדה HRV, אשר קיבל 5 כוכבי ריסוק ב-2015 במבחן האירופאי ו-5 כוכבים ב-2017 במבחן האמריקאי.

בשיתוף HONDA
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully